1- کسب و کار شما 24/7، 365 روز سال به روی جهان باز است.

برخلاف دفتر شرکت شما که ممکن است از ساعت 8 الی 5 ، روزهای دوشنبه تا جمعه باز باشد، وب سایت شرکت شما 24 ساعته و تمامی 365 روز سال باز است. تقسیم بندی های زمانی متفاوتی در سراسر دنیا وجود دارد که ممکن است روی کسب و کار شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل مراجعه به وب سایت دسترسی زمانی را برای هرکس در هرجای دنیا آسان و راحت تر می سازد.

2- این، بروشور/کاتالوگ آنلاین شرکت شماست که قابلیت تغییر در هر زمان را دارد

بروز رسانی یک وب سایت، آسان تر، ارزان تر و سریعتر از چاپ کلی اطلاعات آن است. ظرفیت های آن تقریبا هیچ محدودیتی ندارد و این امر به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات جامع تری را به کاربران خود ارائه دهید. به این ترتیب شما متحمل هزینه چاپ و توزیع کاتالوگ و بروشور نخواهید شد. مشتریان شما می توانند در هر زمانی از سایت شما بازدید نمایند، برخلاف آگهی ها و تبلیغات تجاری که نسخه های جدید چاپی آنها باید در بازه های زمانی مشخص در اختیارشان قرار گیرد.

3- دستیابی به بازارهای جدید با مخاطبان جهانی

در اینترنت، شما بیشتر از یک کسب و کار کوچک محلی به چشم می آیید. شما پتانسیل این رو دارید که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان دیده شوید. آیا تا به حال به این فکر کردید که شرکت شما قادر به انجام کسب و کار در سراسر دنیاست؟ خب، در حال حاضر شما قادر به انجام این کار هستید. بی شک، اینترنت با صرفه ترین راه برای تجارت ملی و بین المللی است.

4- بهبود خدماتی که به مشتری ارائه می شود

با فراهم ساختن جواب سوالات مشتریان روی وب سایت خود، خرید و فروش و اطلاعات درخواستی بصورت خودکار و بلافاصله قابل پردازش خواهند بود، چه کسی در دفتر حضور داشته باشد یا نه. استفاده از فرم های آنلاین به مشتریان این امکان را می دهد تا با ارائه توضیحات یا سوالات خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. با دادن امکان دانلود صورتحساب، پیشنهادات و اسناد مهم به کاربران در هزینه خود صرفه جویی کنید.

5- وجود تصویری حرفه ای و تخصصی در وب سایت

در رابطه با یک کسب و کار کوچک، وجود وب سایتی که خوب طراحی شده راه بسیار خوبی برای القای اعتماد به نفس به شماست و سبب می شود فراتر از آنچه که واقعا هستید به نظر بیایید. در عصر حاضر، مشتریان شما فرض را بر این می گذارند که شما یک وب سایت هم دارید. اگر آنها این فکر را می کنند، با آنها راه بیایید و راه هایی برای بهتر شدن خود پیدا کنید.

6- فروش محصولات شما

چرا اجاره بهای بالا، هزینه های بالاسری، صورت حساب های الکترونیکی و تمامی دیگر هزینه هایی که یک کسب و کار آجر ملات به دنبال خود یدک می کشد، متحمل شوید؟ فروش در فضای مجازی بسیار ارزان تر است و راه خوبی برای تکمیل چرخه کسب و کار منزوی شماست. تامین سفارش آنلاین مطمئن، حتی برای کوچکترین کسب و کارها هم بسیار مقرون به صرفه است.

7- ارتقای خدمات شما

وکلا، پزشکان، مشاوران مالی، هنرمندان، دلالان معاملات ملکی و تمامی مشاغل حول محور خدمات، باید به مشتریان اجازه دهند که بدانند حق انتخاب با آنهاست. میلیون ها کاربر به اینترنت مراجعه می کنند و از وب سایت شرکت ها برای تصمیم گیری های کلان در زمانی که نیاز به خدمات تخصصی دارند استفاده می کنند.

8- جمع آوری اطلاعات و ایجاد فرصت های با ارزش

شما می توانید اطلاعات راجع به مشتریان خود و مشتریان بالقوه را با استفاده از فرم ها و نظرسنجی ها گردآوری کنید. به جای بیرون رفتن و صرف وقت، اجازه دهید آنها به سمت شما بیایند. این روش، ابزار فوق العاده ای برای جذب مشتریانی است که به دنبال استفاده از محصولات و خدمات شما هستند.

9- جلب رضایت مشتریان در اسرع وقت

مردم مشغله دارند و دوست ندارند برای کسب اطلاعات معطل بمانند. آنچه را که می خواهند، همزمان در اختیارشان قرار دهید. اگر محصولات شما مناسب است، نمونه های آزمایشی یا رایگانی از آنها را برای دانلود پیشنهاد دهید. این امر عکس ها، بروشورها، نرم افزار، ویدئو، اسلایدهای پاور پوینت، موزیک و غیره را در بر می گیرد.

10- ابزار استخدامی مهم

در صورتی که به دنبال افراد مستعد در زمینه کاری خود یا استخدام کارمند هستید، وب سایت شما ابزار استخدامی مهمی برای کسب و کار شماست.

11- اجازه ندهید رقبای شما بر موقعیتی که دارید غلبه کنند

امروزه اکثر شرکت ها برای جستجوی کارپردازان خود از اینترنت استفاده می کنند. در صورتی که علی رغم رقبایتان، شما مالک یک وب سایت جهت معرفی کسب و کار خود نباشید، رقبای شما موفق به کسب مزیت رقابتی شده و به احتمال زیاد بر کسب و کار شما مسلط خواهند شد. بنابراین، نباید بیش از این وقت را تلف کنید. باید با معرفی اینترنتی خود به مشتریان جدید دست پیدا کنید.

12- مشتریان، شما را روی اینترنت پیدا خواهند کرد

اکثر مشتریان برای پیدا کردن خدمات و محصولات از اینترنت استفاده می کنند. اینترنت همانند ابزاری است که برای یافتن فروشنده مناسب مطابق با انتظارات خریدار، از نظر قیمت، کیفیت و سایر معیارها، به مشتریان سرویس ارائه می دهد. به این ترتیب خریدار به جای استفاده از روش های معمول، یعنی کسب اطلاعات از طریق ملاقات با شرکت ها و بازدید از خدمات و محصولات شرکت ها و مقایسه آنها، در وقت و هزینه رفت و آمد خود صرفه جویی می کند. عرضه اینترنتی با کیفیت مناسب سبب صرفه جویی در وقت مشتریان شده و موجب می شود تا تجربه لذت بخش تری از استعلام و خرید خود داشته باشند.

13- رسیدن به رتبه های بالا در نتایج موتور جستجو مطمئنا زمان بر است

کسب رتبه بندی بالا در نمایش صفحات وب که معرف محصولات و خدمات شما هستند، برای کسب و کار شما حائز اهمیت است؛ این امر کاربران جدیدی را جذب وب سایت شما می کند، بدون آنکه متحمل هزینه های اضافی برای ساخت تبلیغات و آگهی های تجاری شوید. به هر حال، وب سایت شما یک شبه به رتبه بندی بالا نمی رسد. معمولا دو یا سه ماه طول می کشد تا وب سایت شما (در صورتی که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد) موفق به کسب رتبه های بالا در نتایج جستجو شود. بنابراین، خیلی معطل نکنید و هر چه زودتر اقدام به ساخت یک وب سایت حرفه ای نمایید!

14- دوستان شما می توانند حامی و مروج کسب و کار شما باشند

این روزها، بهترین راه برای گسترش اطلاعات استفاده از اینترنت است. اطلاعات کامل درباره شرکت شما روی وب سایت شما به نمایش گذاشته می شود. اگر دوست شما یا یک مشتری خوب می خواهد شرکت شما را به دیگران توصیه نماید، تنها چیزی که آنها نیاز دارند به خاطر بسپارند نام وب سایت شماست، که از آن به بعد به راحتی می تواند بین دیگر دوستان آنها نیز انتشار یابد… هم در وقت خود و هم در وقتی که مشتریان شما برای پیدا کردن کالا و خدمات مورد نیاز خود تلف می کنند، صرفه جویی کنید. وب سایت بهترین کارت ویزیت شماست.

15- وب سایت مقرون به صرفه است

بازاریابی و پیدا کردن مشتری از طریق وب سایت و هزینه های عملیاتی پایین آن سبب شده تا به مراتب نسبت به وسایل و ابزارهای سنتی چون تماس شخصی با مشتری یا شرکت در نمایشگاه روشی کم هزینه تر باشد. با در نظر گرفتن بازگشت سرمایه (هزینه های سرمایه گذاری در توسعه و ارتقای کیفیت یک وب سایت، کمتر از سودی است که با ایجاد یک وب سایت جدید نصیب شما خواهد شد)، تشخیص خواهید داد که سرمایه گذاری در توسعه یک وب سایت تخصصی بسیار سود بخش است (البته در دراز مدت).

16- ایجاد کاتالوگ محصولات روی وب سایت

هیچ نیازی به چاپ کاتالوگ محصولات شما در قالب بروشور نیست. همه آنچه شما نیاز دارید این است که اون رو روی وب سایت خود قرار دهید. محتوای آن همیشه رایج است، به خوبی سازماندهی شده و سبب کاهش هزینه های مربوط به چاپ بروشور و توزیع آن بین مشتریان شما می شود. به این ترتیب مشتری قادر خواهد بود محصول مورد نظر خود را به سرعت روی وب سایت شما پیدا کند. همچنین شما امکان تغییر سریع اطلاعات مربوط به محصول خود را روی سایت خواهید داشت.

17- معرفی شرکت

آنچه که به همان اندازه حائز اهمیت است این است که ارائه وب، بهترین و منسجم ترین چشم انداز را از شرکت شما به تصویر می کشد. شما دیگر نیازی به ملاقات با شرکت یا تماس با منشی آن برای بدست آوردن ایده درباره شرکت ندارید.